dissabte, 12 de setembre del 2009

'Yellow Submarine' en 3D de la mà de Disney

Pocs dies després d'assabentar-nos que Disney ha comprat Marvel, llegeixo al diari El País que a més a més prepara un remake en 3D de Yellow Submarine, l'entranyable film d'animació basat en el tema dels Beatles del mateix títol. La pel·lícula, la dirigirà Robert Zemeckis (Tras el corazón verde, Regreso al futuro I, II i III, ¿Quién engañó a Roger Rabitt? i Monster House entre altres) i incorporarà setze cançons i gravacions originals de la banda. 

L'última pel·lícula que he vist en 3D ha estat Up!, de Disney/Pixar justament, i em va agradar moltíssim, tot i que és veritat que no vaig saber apreciar del tot la novetat de veure-la en aquest format, potser perquè m'esperava una pel·lícula com les que es poden veure al parc Futuroscope o als cinemes Imax de Barcelona, tangible, desequilibrant, plena a vessar dels efectes visuals que ofereix aquest tipus de cinema. I Up!, tot i ser en format 3D, no produeix aquests efectes més que en escenes molt determinades. No obstant això, el 3D s'està imposant als nostres cinemes: sense abandonar els tradicionals documentals del fons marí o de l'era juràssica, s'està introduint a les cartelleres, potser per contrarestar els efectes del pirateig? Tenen l'agreujant, però, de suposar una entrada un pèl més cara per als espectadors i la incompatibilitat, aquí a casa nostra, amb les versions doblades al català. 

Em queda el dubte de si amb aquest remake es respectarà l'animació original en un moment en què l'animació digital està desbancant el cinema de dibuixos animats de sempre. Espero que sí.

2 comentaris:

  1. A mi no m'acaba de fer el pes això de les 3D. Jo vaig veure Coraline i la pel•lícula em va agradar però el mal de cap que em va fer no tant. Aquesta nova yellow submarine si la fan també en 2D segurament l'aniré a veure! no he vist la original i si més no els remades tenen això de bo: el fan tornar a pensar en pelis mig oblidades i que potser no has vist mai! No sabia que en 3D no es dobla en català jeje una altre "excusa" per vendre'ns les seves excel•lències!! (a mi no em fa res veure una peli en castellà o fins i tot en versió original però són aquelles coses que veus que els haurà anat de perles per tallar amb conflictes que no els beneficiava massa). Ai, he borrat un missatge que estaba mal escrit i ha quedat marcat...

    ResponElimina